Läsare

19 nov. 2011

Matlista

För att spara tid och pengar ha jag sedan vi flyttade till Stockholm gjort en matlista för varje vecka. Fredagar och lördagar ha jag oplanerade för att kunna äta vad vi vill och känner för. Det tråkiga med dessa matlistor är dock att idéerna sinar efter ett tag och jag söker inspiration till nya maträtter. Så jag tänkte att jag ger lite inspiration till er så kanske ni kan tipsa mig?! =)

Här kommer en matlista för en månad:

Måndag: Curry räkor och ris (vår kokbok)
Tisdag: Pasta, kyckling, fetaost, soltorkad tomat, röd pesto (tack Carro!)
Onsdag: Laxlasagne (Buffé tidningen)
Torsdag: Köttfärslimpa och potatis, sås.
Söndag: Fetaost och soltorkad tomat biffar och sallad.

Måndag: Korvstroganoff och ris
Tisdag: Fruns färgglada pasta (tagliatelle, chilikorv och sås med grädde och philladelfiaost)
Onsdag: Pannkakor
Torsdag: Mustig lins och kokossoppa (Buffé)
Söndag: Kycklingpaj

Måndag: Raggmunk och fläsk
Tisdag: Pytt i panna
Onsdag: Nasigoreng (vår kokbok)
Torsdag: Ädelost, bacon och broccoli paj
Söndag: Köttgryta

Måndag: Fisk, potatis och sås
Tisdag: Kyckling i ugn och ris
Onsdag: Pasta och pastasås
Torsdag:Falukorv i ugn och potatismos
Söndag: Falsk fläskfilé (fläskköttfärs)

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar