Läsare

26 nov. 2011

Fullspäckad nöjeshelg

Förra helgen åkte jag till Norrköping för en fullspäckad nöjeshelg.

Fredagen slutade jag tidigare på jobbet och begav mig mot Norrköping. Resan dit började dock med att jag var på väg att missa bussen då tunnelbanan var avstängd och istället för mina "25 minuter gott om tid" fick jag springa till T-Centralen som det tar ca 25 minuter att gå till. Jippie!! Jag kom fram till bussen dyngsur av svett men jag hann med i allafall!

Väl framme i Norrköping besökte jag mitt gamla kära jobb! Det var så otroligt kul att träffa mina gamla kollegor och få snacka skit en stund. Det fyllde mig med energi!

Efter besöket på jobbet åkte jag och mötte upp Carro och hennes kompisar Hanna och Johanna för att gå till Maneza och äta god tapas.



Efter maten gick vi och köpte godis för att sedan inta våra platser på bion för att se den nya Twilight filmen! Åh vad jag längtat. Den uppfyllde mina förväntningar rätt så bra. En av de bästa scenerna var dock precis i början där Jacob tog av sig tröjan..... mumma!



Sedan stupade jag och Carro i säng för att några få timmar senare vakna av väckarklockan... för nu bar det av mot Ullared och julshopping. Efter fyra timmars körande från Carros sida var vi framme och kunde glatt konstatera att vi slapp kön denna gång också! Härligt. Efter 10 timmar av trängsel och vassa armbågar begav vi oss mot kassorna mycket nöjda över våra fynd. De sista två timmarna hade dessutom varit rätt förskonade mot trängsel. Väl framme i kassan när jag skulle betala säger mitt kort - Medges ej!!!! Jag röd i ansiktet försäkrar kassörskan om att jag visst bör ha pengar på kortet men inser att så tydligen inte är fallet. Carro kommer skönt nog till min räddning och kan lösa ut mina varor. Fasa om mitt slit för varorna inte hade gett sin utdelning. Phu!



Sedan bar det av hemåt där Carro åter igen sitter bakom ratten. Några timmar senare är vi hemma och visar stolt upp allt vi har köpt för en mer eller mindre intresserad Simon innan vi slocknar i våra sängar. Sover sedan som en stock hela natten tills jag kl 11:06 vaknar av kyrkklockorna. Det var bara att ge sig upp, packa resväskan och sedan bege sig mot Stockholm igen. Resten av söndagen spenderades i viloläge!!

Vilken underbar helg!

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar