Läsare

30 nov. 2011

Kom igen då!!

Åhh det går trögt nu, trodde jag hade hittat motivationen och en bra rytm i min träning men så fick jag prioritera om och träningen hamnade längst bak på listan. Nu är det dags att lägga fram den igen men det känns otroligt tungt! Jag har en förhoppning om att känna mig i form inför Thailandsresan samt få ordning på min onda rygg och axlar. Är så svårt bara att hitta en bra och effektiv träning som passar mitt liv. Jag känner hela tiden att jag borde göra mer, träna mer och då blir träningen genast ett krav varpå jag endast håller måttet en vecka för att sedan inte orka pressen. Jag måste hitta en träning som jag kan känna mig nöjd och tillfreds med!!

Jag har kommit till insikt med några saker gällande träning:
- Träningen ska gärna vara så rolig att det inte känns som att jag tränar men att jag efteråt känner mig totalt slut i kroppen. (Detta kände jag när jag gick på afrodans i Norrköping, men har inte hittat något motsvarande i Stockholm, vilket i min mening är rätt skumt!)
-Det är viktigt med BRA musik under pass eller när jag tränar själv för att jag ska få mer ork och energi.
- Jag tränar gärna på morgonen innan jobbet för att på så sätt känna att jag efter jobbet kan gå hem och slänga mig på soffan. Jag har gjort mitt för dagen!

Nu ska jag bara försöka få dessa tre saker att falla samman till en bra träningsvecka så jag kan hitta rytmen och motivationen igen!

KOM IGEN DÅ!!!
/ Em

1 kommentar:

  1. Jag tränar också helst på morgonen. Dels för att jag presterar bäst då men också för att jag vet att jag skulle ha svårt att få plats med träning efter jobbet. Det är så mkt annat som ska hinnas med på kvällarna och tyvärr vet jag av erfarenhet att jag tummar på träningen när jag känner mig stressad. Det är viktigt att hitta något som passar en själv när det kommer till träning. Det måste kännas roligt att träna, för när man bara gör det på tvång slutar man. Så är det bara. Jag kommer att köra ett par peppveckor efter jul på bloggen, häng gärna på om du känner att du behöver lite pisk :)

    Kramar!

    SvaraRadera