Läsare

30 aug. 2014

Var är jag?

Den klassiska tanken "var är jag"; for genom mitt huvud imorse när jag vaknade.

Svaret: I vår nya lägenhet!

Igår var det dagen F = flyttdag. Dagen hade följande upplägg:

-07.00 vi kliver ur sängen och packar ner det allra sista.
-08.00 vi käkar frukost på närliggande café
- 09.30 papper skrivs på för vår nya lägenhet o vi får ett enormt minus på kontot (äger just nu två lägenheter)
- 10.30 vi sätter nyckeln i låset till vår nya lya. Så nervöst!
- 10.35 springer jag ett varv runt köksön, bara för att jag kan!
- 10.45 har vi underkänt städningen,  ringer mäklaren o klagar. Ber att få åtgärdat till kl 15!
-12.00 äter lunch
-13.00 skriver alla papper för vår gamla lägenhet. O minus på kontot minskar!
- 14.00 släpper in städaren som varken kan svenska eller engelska. Kroppsspråk funkar perfekt!
-14.45 flyttfirman kommer
- 15.00 vi tar en flyttöl på Ica delin.
- 15.45 vi åker till nya lägenhetenen o inväntar flyttbilen. Vi får städa.... inte så glad, men orka klaga igen. Vi handlar lite mat.
-18.30 flyttbilen kommer...och åker 19.30.
-19.00 äter middag efter intensivt letande efter stekpannan!
- 21.00 letar lakan, handdukar o monterar sängen.
-22.00 ramlar i säng o somnar som en stock!

Känns bra men lite overkligt!

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar