Läsare

14 aug. 2014

Starkare än Johan...

Nu har jag nästan jobbat en hel vecka.  Imorgon är det fredag o sen helg. Skönt!

Det har varit kul att vara tillbaka på jobbet.  Träffa alla fina kollegor o få sig ett o annat skvaller om sommarens äventyr. Har varit en lugn start på veckan. Nästa vecka ska jag börja jobba med mina nya arbetsuppgifter,  leda projekt tillsammans med en kollega som handlar om Multiprofessionellt teamarbete kring personer med demens o deras anhöriga. Det ska bli kul!

Att börja jobba igen innebär ju också att ta komma in i vardagsrutinerna igen. Det känna både bra o lite tråkigt. Denna vecka har det varit sena kvällar o tidiga morgnar, men snart helg som sagt så jag kan sova ut.

Veckan har ju såklart inte bara bestått utav jobb utan jag o Johan har försökt hitta på lite på kvällarna. Ta tillvara på semesterkänslan lite till. I mpndags var vi o spelade bowling med ett par från Johans jobb. Jag vann inte.... men fick im en strajk!! Sedan gjorde vi ett styrketest, slå på en boxningskudde som mäter styrkan. JAG var starkare än Johan! Men han fick revanch då han skyllde på att han "slant". Så han vann nästa omgång.

Igår var vi o såg Petters spelning med Sveriges radios symfoniorkester. Det var fint! Härligt att se ung som gammal stå o dansa loss o "slå händerna i taket".

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar