Läsare

26 okt. 2013

Mästerkock i köket

Min karlabit har fått för sig att skola om sig från godiskung till mästerkock. Han har börjat experimentera i köket o till mina smaklökars förtjusning får jag vara hedersdomare!

Förra veckan kom en ny kokbok hem som han beställt på grund av att han ätit så god mat hos en kollega som hade just den boken. Det är en texmex bok o enligt den är texmex mat till för att äta som frukost, lunch o middag!! Så förra lördagen stod kärleken i köket på morgonen o slängde ihop en supergod texmex frukost! Poscherade ägg i mjukt tacobröd med hemmagjord salsa o tjocka bananpannkakor (tydligen tillhör pannkakor texmex enligt kokboken?!). Mums!!

På söndagen bakade jag sedan egna hamburgebröd (också texmex tydligen) med recept från boken. Också supergoda! Texmex är bra o just nu njuter jag lite extra mycket av att bo med en kombinerad mästerkock o godiskung!!!

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar