Läsare

12 okt. 2013

fFår jag presentera: The sliding cube

10 år tillsammans!! Det måste firas!

Igår checkade jag o kärleken in på Grand hotell! Vi hade blivit uppgraderade och fick ett fantastiskt rum med fin utsikt över vattnet o slottet!

Underbart sköna lakan, fina detaljer o stort badkar! Perfekt för romantik!Vi började med att gå till spa avdelningen som var en riktigt lyxig oas med pooler o bastu samt massageduschar. Efter det gjorde vi oss ordning för kvällens höjdpunkt: middag på Mathias Dahlgrens restaurang.



Vi hade bokat bord kl 20:00 och när vi kom började vi med ett glas champagne.


Det märktes direkt hur lyxig restaurangen är. Menyerna på Ipad och strutsägg som dekoration. En varm servett i knät o så fort du råkade titta på en servitris var de där o kollade så allt var i sin ordning. När jag reste mig för att gå på toa kom de genast fram för att visa vägen. Efter varje toalettbesök fick jag också en ny servett! Vi fick också en varsin liten handduk serverad(!) i en skål som de hällde varmt vatten på så att den svällde upp och blev större och möjlig att torka sig på. 


På menyn fanns två alternativa avsmakningsmenyer innehållandes 8 rätter samt en dryck till varje rätt. Vi valde menyn: Det naturliga köket med de naturliga dryckerna.


En duktig sommelier o duktiga servitriser serverade oss rätt på rätt och dryck på dryck under kvällen. Det var en upplevelse för alla sinnen. Smakerna exploderade i munnen! Uppläggen var en fröjd för ögat. Vi fick känna på maten när bads äta med händerna o använda penslar för att blanda smaker. Vi luktade på mat o vinner o jag håller fast vid att första drycken luktade champinjonsoppa! Hörseln fick sitt genom samtal o skratt.

Vi insåg rätt fort att 8 rätter är själva huvudrätterna. Där emellan serverades små aptitretare. Så sammanlagt blev det 14 rätter som vi åt. Det var kämpigt på slutet då jag var mätt efter tre huvudrätter men det var bara att äta på. Gott är bara förnamnet! 

Maten:


Aptitretarna:

Min favorit av rätterna var vad vi kallade The sliding cube (ni som sett reklamen för McDonalds vet vad vi menar). Pilgrimsmusslor med alger o rom som penslades på av oss själva. Älskart!


Tre timmar senare rullade vi ut från restaurangen o fick med oss en varsin "doggybag" innehållandes liten limpa bröd! Gott!


Kvällen var perfekt! Upplevelsen avlutades med en god frukost! 


Love; det här gör vi om, om 10 år!!

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar