Läsare

16 sep. 2013

Min tjejmil

Jag klarade det!! Såå jäkla stolt o nöjd över mig själv!

En mil på 60 mimuter o 25 sekunder! Detta var var mitt lopp:

Klockan 14.10 anländer jag o Fia till området. Efter ett snabbt besök på bajjamajjan letade vi efter vår starfålla o hann precis med ett par minuters uppvärmning innan startskottet gick kl 14.25: PANG!

1Km: kände att det här gick fort, redan en kilometer.  "Bara" nio kvar, pepp pepp. Håller bra tempo, 5.30 min/km. Johan, Tommy o barnen hejjar på oss!

2km: ah, mycket folk! Vatten, kag behöver vatten. Här är första vätskekontrollen. Tappar tid på grund av alla människor o att vi tappar bort varandra en litrn stund.

3km: kämpar på bra. Sprungit ikapp tiden. Bra jobbat!

4km: härligt, mindre än två tredjedelar kvar. Det är VARMT! skönt att det fläktar lite vid vattnet.

5km: på tal om vatten, ge mig vatten NUU! Hälften kvar bara... jäkla pina! Kom igen nu!

6km: bra kämpat! Snart en uppförsbacke, jag känner mig ändå stark!

7km: jäklar vad folk det är! Backen kändes bra i jämförelse med alla människor.Trångt o varmt. Folk missbrukar dextrosol men jag motstår sockeret! Kom igen nu, bara 3 km kvar!

8km: har kommit in i andra andningen. Jag äger löpsteget! Nu jäklar ska jag ta det på timmen! Fia säger spring! Å jag springer!

9 km: har sicksackat genom publik o andra "slöa" medtävlande. Är visst lite för snabb för att springa i 75 mintuersgruppen! Skriker BAKOM, AKTA! använder armbågarna!  Jag dööör av törst, frustration men sååå jäkla envis!! Tänker: Det är bara några minuter av mitt liv, hur svårt kan det vara att hålla spurttakten?

10 km: MÅL! Vill ha vatten o skugga! Äter den godaste bananen i hela mitt liv! Är lite sur på mina 25 sekunder över timmen,  men samtidigt så nöjd! Jag kan!

Tack Fia för springsällskapet o grymt bra jobbat! Tack Jenny för att du lurade on mig i detta! Det här får vi göra om!

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar