Läsare

23 sep. 2013

Topploppet

Ännu en mil sprungen! Det trodde jag aldrig! Att jag som knappt gillar att springa skulle ge mig på att springa milen!

Topploppet är tidningen topphälsas årliga lopp Hagaparken för både tjejer o killar, barn o vuxna. Som vuxen väljer du mellan 5 eller 10 km. Jenny o jag valde 10 o det här var min tredje mil jag sprungit i hela mitt liv! Men jag har gjort otroliga framsteg om man bara ser till resultattiden.

- Mil 1: en timme, två minuer o 12 sekunder
- Mil 2: en timme o 25 sekunder
- Mil 3: 56 minuter o fem sekunder
Förbättrat mig med sex minuter!!

Varför gick då topploppet bättre än tjejmilen? Det var svalare i luften, inte lika trångt på banan, peppande musik efter varje kilometer plus pepoande musik där emellan vid jobbiga partier som vid uppförsbackarna. Det gjorde mycket tror jag!

Så nu har jag ännu en medalj till samlingen! Tänk om jag alltid kunde få en medalj o goodiebag efter en löprunda. Hade kanske lett till fler mil även utanför loppen?!

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar