Läsare

29 aug. 2013

För jag ska springa...

...10 000 meter!

Kl 14.25 går startskottet för tjejmilen!

Detta dårskap att anmäla mig o betala för att springa en mil! Hur tänkte jag där? Som längst hade jag vid anmälan sprungit 6 km o känt att en meter till o jag dööör!

Men med  Jenny som träningsrådgivare har jag inför loppet varvat intervallpass med "vanlig" löpning vilket gått sådär då motivationen inte varit helt på topp. Springa,  hur tråkigt är det inte? Eller det är iallafall så jag känt. Men skam den som ger sig.

För tre veckor sedan drog Jenny o Rebecka med mig ut för att köra intervaller på samma bana som tjejmilen går på. Jag tänkte i min fantasi att vi skulle varava intervallerna med att gå en km eller två. Men med två halvmaratonlöpare som piskade mig fick jag dock inse att här skulle springas milen.... min första mil!! 62(!) minuter senare var vi i mål o jag hade klarat det!! Såå jäkla nöjd! JAG KAN!!

Tråkigt nog blev jag sjuk efter detta o träningen fick ligga på is till denna vecka. Men jag har hunnit med två mimdre pass så lite spring i benen har jag.  Dessutom springer jag i ssmma startgrupp som Fia o vi ska springa allt vad vi kan!

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar