Läsare

13 maj 2013

Run Emelie run

Våren är här! Dags att ta på sig löparskorna i ge sig ut i "vildmarken". Tog min första riktigt löptur nu i helgen. Solen sken o jag kunde inte, trots ansträngning, komma på några undanflykter till att inte ge mig ut o springa. Efter uppvärmande rask promenad gav jag mig på ett Tabata-intervall där man spurtar allt vad mam har i 20 sekunder för att sedan jogga 10 sekunder o upprepa dessa intervaller i hela 4 minuter. Jag tänkte "lätt som en plätt" men efter tre minuter var jag tvungen att gå 10 sekunder mellan de två sista spurterna. Trodde jag skulle sprängas av andfåddhet! Har visst inte såå bra kondition som jqg skulle önska. Resten av sträckan blev det istället till att jogga som vanligt. Vädret var verkligen perfekt o kände mig på topp efter träningspasset!

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar