Läsare

12 maj 2013

Flickorna från Horn

I onsdags kom Madde till Stockholm för att hälsa på. Fia skulle också med men hon blev tyvärr sjuk. Stackars Madde fick tiillbringa 5 timmar extra på tåget till Stockholm på grund av en brand?! Jag o Jenny fixade plockmat o vin som var färdigt när hon kom. Sedan satt vi på Jennys balkong o åt god mat, pratade minnen o skrattade till midnatt.

På torsdagen började vi dagen med frukost i solen på Vanadisberget. Sedan gick vi in mot stan o vackra kungsträdgården som står i blomning. Där tog vi en kopp kaffe i kollade in folkmassan. Sedan gick vi mot Fjällgatan o åt lunch i gräset till den spektakulära ursikten. Fint! Sedan gick vi till  Fåfängan, ett cafe som ligger högt upp på ett berg bortom slussen. Även där fantastisk utsikt. Sedan gick vi längs vattnet vid Sickla o Hammarbysjöstad. Efter detta åkte vi hem till mig o åt glass på innergården. En perfekt dag med fint väder, härligt sällskap o en lång promenad. Underbart avslappat.

Fredagen jobbade både jag o Jenny men efter det mötte Madde upp mig o vi tog en AW pp Mossebacke med mina fina kollegor. Sedan mötte vi upp Jenny o hennes kompisar o åt på Italiensk restaurang. På lördag morgon åkte Madde hem. Tack för härliga dagar!

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar