Läsare

13 feb. 2013

Trubbel i paradiset

Ja jag vet, man ska INTE klaga när man har det så U N D E R B A R T men för er som ät trötta på att läsa om sand mellan tårna, sol och värme, lata dagar på stranden osv så kommer här ett lite mer beklagande inlägg!

Det är en TUPP-DJÄVEL som varje morgon kl 05:00 har bestämt sig för att klockan är 07:00 och därför GALA allt vad den kan, och han polare (på cirka 10-12 tuppkompisar) hänger gladeligen på! Så sömn är inte något som man får räkna med efter kl 05:00 med andra ord. Tur att man sen kan sova på stranden=)



Sedan är det de här förbannade MYGGORNA! Vem visste att det fanns myggor i ett sådant varmt land som Thailand? Okej, de finns väl överallt, men jag hade av någon anledning inte räknat med att bli ihjälpbiten på de mest otillgängliga ställena. Att myggbetten sedan kliar så man håller på att tappa förståndet, det gör ju inte saken bättre!

Detta är ett litet exempel på myggbett som det går att klia på!

Sen har vi ju de där ÄCKLIGA kakelackorna som tydligen tror att vi vill dela husrum med dem. Efter att ha gallskrikit några gånger när jag stött på dem på väg till badrummet har jag nu istället försökt stirra ut dem. (Johan uppskattar av någon anledning inte mina nattliga skrik?!) Kan säga att de går sådär, bäst är väl att försöka undvika att gå på toaletten på natten helt enkelt.

Jaja, annars är allt bra=)
/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar