Läsare

27 jan. 2012

Peppvecka

Johans kusin Cilla hår fått med mig på hennes så kallade Pepp-vecka! Hon driver den på sin blogg där vi är ett gäng som varje vecka sätter upp ett mål för vad vi ska uppnå under veckan med fokus på hälsa och välmående. Veckans mål är ett steg i riktning mot att nå ett långsiktigt mål som vi alla satt upp. Våra mål är helt individuella och syftet att dela med sig av målen är att vi ska ha möjlighet att peppa varandra för att nå våra mål.

Mitt långsiktiga mål är:
Att bli starkare i kroppen och på så sätt motverka ryggbesvär och i gengäld också få en slankare figur. Jag vill få ordning på mina magbesvär, bli mer nöjd med mig själv och därmed mindre självkritisk. Jag vill stressa mindre.

Veckans delmål är:
Ett gympass och två konditionspass. Ha koll på vad jag äter för magen skull och föra en matdagbok över veckans matintag för att lokalisera vad som får den att protestera. Angående stress så ska jag försöka att vara effektiv på jobbet och börja varva ner inför semestern.

Uppföljning kommer=)
/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar