Läsare

9 dec. 2011

Ljudböcker

Jag lyssnar mycket på ljudböcker, det är avslappnade, fördriver tråkig tid samt gör städning och matlagning uthärdligt. Ljudböckerna får mig även att känna mig som ett litet barn där någon läser en saga för mig. Det är inlevelse, olika röster och spänningen blir allt starkare. Det påminner mig lite om de ljudböcker som jag lyssnade på som barn. Ni vet de där böckerna med tillhörande kassettband med ett litet "Pling" när det var dags att vända blad.

Jag och Carro pratade för ett tag sedan om dessa böcker där jag berättade om min favorit bok: Taran och den magiska kitteln. En liten skräckis kan man säga och det är ett under att jag vågade "läsa" den boken. Se HÄR så får ni se jag pratar om.

Jag lärde mig den nästan utantill. Trodde ett tag att jag kunde läsa bara för att jag kunde storyn flytande.



Vilken var er favorit?

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar