Läsare

10 dec. 2011

Leva i en musikal!

Som ni vet älskar jag musikaler av dess olika slag! Speciella filmer och serier som har inslag av sång får mig att känna mig lite extra glad. Jag tycker att känslorna och förståelse för handlingen blir mycket starkare när det finns sång blandat med vanliga repliker. Jag önskar ibland att jag kunde leva i en musikal där känslor sjöngs ut istället för snackades fram... tänk vad roligare livet skulle vara och på ett sätt kanske ibland lättare att hantera. Många säger ju att de i svåra stunder känner styrka i en viss musik och jag kan känna detsamma, likadant som jag när jag känner mig glad går och nynnar för mig själv.

Jag har dessutom fått upp ögonen för att införa sång till handlingen är något som alla Disney filmer har gemensamt! Kanske inte är en revolutionerande nyhet, men ingenting som jag tidigare direkt reflekterat över... (ja jag vet jag är blond)! Men handlingen blir ju såååå mycket bättre med sångerna! Utan dem skulle mycket av känslan försvinna!

- Herkules
- Lejonkungen
- Aladdin
- Djungelboken
- Ringaren i Notredam

Tänk att få leva i en musikal, eller varför inte en Disney film där sången är en del av livet!

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar