Läsare

12 okt. 2011

Date

Antar att några varit nyfikna på vart Johan tog mig på date för att fira våra 8 år av kärlek=) Han tog mig till en restaurang vid namn SMAK. Det var sannerligen en smak-upplevelse.

Menyn bestod av flera små rätter: 2 förrätter, ca 10 varmrätter och 5 efterrätter. Av dessa rätter fick man själv kombinera sin meny med antingen 3, 5 eller 7 små rätter motsvarande en, två eller tre rätters middag. Jag och Johan valde alternativet med 5 rätter, fyra varmrätter och 1 efterrätt. Dessa smårätter representerade en smak, viss kryddning, och serverades i den "smak-ordning" som de stod i på menyn. Till varje rätt fanns också ett rekommenderat vin som också serverades i samband med varje rätt. Här är några av de rätterna som vi åt:









Många av de här rätterna skulle jag aldrig beställt in vid ett "vanligt" restaurang besök och vissa var jag riktigt skeptisk mot men det var riktigt gott. En restaurang upplevelse jag verkligen kan rekommendera!

Tack Love! Älskar dig massor!
// Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar