Läsare

11 juni 2013

Team Martin regerade på blodomloppet

Supertaggad o lite smått överspeedad laddade jag o mina fina kollegor inför årets blodomlopp den 4 juni. Indelad i olika lag där jag tillhörde Team Martin med supermannen Matin som lagledare åkte vi mot Gärdet för uppvärmning o teamkänsla inför loppet. Vi hade som mål att slå våra individuella rekord från förra året o Martin motivade/hotade/pressade oss mot att stå längst fram vid startlinjen.

När startskottet gick såg vi Matin i cirka 2 sekunder innan han gav sig in i jakten på topp 10. Vi andra tänkte: bara vi tar oss i mål....

Efter att ha blivit omsprugna fram till 3 km skylten började vi äntligen springa om andra "löpare" att de dock börjat gå medan vi fortfarande sprang hör inte till saken... jag, Victoria o Malin kämpade på o alla slog förra årets tid. Jag slog min tid med mer än 2 minutet! Nöjd!

Hur det gick för Martin? Han kom 8a av 1057 startande!!!

Efter denna kraftansträngning åt vi picnic mat o gick sedan till närmsta sportbar för lite stärkande sportdryck. Kul eftermiddag o kväll!

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar