Läsare

23 juni 2013

Glad midsommar - glada miner

Årets midsommar bryter lite mot traditionen. I år åkte vi till Öland istället för Oskarshamn.

Jag o Johan flög med ett litet propellerplan från Bromma till Kalmar. Vi blev cirka 10 minuter sena på grund av att vi väntade på två passagerare. När de sedan kom tänkte jag "de där känner jag igen"! Det var inga mindre än prins Carl Philip o hans Sofia. Vet dock inte om alla i planet hann uppfatta vilka som klev ombord för prinsen smet snabbt in i cockpit medan Sofia satte sig på ett ensamt säte längst bak. Flygvärdinnan var dock övertrevlig så det var nog ingen som tog miste på att det var kändisar som klev ombord.

Midsommarafton bjöd på åskväder på förmiddagen. Jag o Emelie hade cyklat till Färgestaden för att handla ståltråd för att göra midsommarkransar o mitt under shoppingturen blev köpcentrat kolsvart - strömmen gick. Hann få riktiga "jordenaundergångskänslor" innan strömmen  efter nårgra minuter kom den tillbaka o vi cyklade hemmåt i spöregn.

Solen visade sig sedan från sin bästa sida o vi njöt av god mat, god dryck, trevligt sällskap o ledighet. Gick en tipspromenad med avslutande musikquis. Kul o en undebart skön midsommarafton!

Midsommardagen var mulen till en början men bjöd sedan på fint väder. Vi körde femkamp, grillade o spelade krocket. Jag o Emelie var i lag o kom tvåa. Passade också på att hänga lite med Fia o Tommy, Pata o Linda med familjer som också hittat till Öland. Roligt!

Och nu är det söndag. Efter att ha bärjat dagen med solbad på stranden så har vi nu kommit till flygplatsen för att flyga hem. Vi lär dock sitta här ett tag eftersom planet är försenat på grund av sjukdom... 4 timmar försenat. Inget kul avslut på en mycket trevlig, rolig o lyckad midsommarhelg!

/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar