Läsare

16 aug. 2011

Home Sweet Horn

Var hemma en sväng under vår andra semestervecka i Sköna Horn som det står på välkomsskylten. Det är verkligen underbart att vara hemma! Frisk luft, härlig natur och nära och kära! Älskar verkligen att vara hemma.



Hemma på Går´n tänkte jag leva upp till mitt "ryckte" som bonddotter och hjälpa till lite. Projektet blev att riva det gamla hönshuset ute i boden och det visade sig vara lättare sagt en gjort. Jag och mamma kämpade på ett tag med kofot och andra "verktyg och tillhyggen" som jag inte kan namnet på och lyckades tillslut riva allt utom ett par bjälkar, som krävde motorsåg och om jag inte minns fel så är det bra om någon med erfarenhet använder en sådan.





Det dammade rejält där i boden och det där med munskydd och skyddsglasögon var inget som vi direkt tänkte på förrän vi kom in och jag stod i duschen och insåg att hela näsan var full av svart gegga och jag spottade svart saliv. Hmm... kan inte varit särskilt hälsosamt att riva hönshuset, men så bra det blev!!

Nästa projekt på duktiga bonddotter-listan stod hjälpa pappa med laga punktering på traktordäck. LÄTT sa pappa och jag kände mig grymt tveksam när jag såg däcket. Men efter lite knep och knåt samt viss hjälp av mamma lyckades vi laga punkteringen och få dit däcket på nytt. Rena barnleken.... eller inte!


Hemma hann jag också busa en hel del med Pixie där vi stod på huvudet, spelade trummor och snackade en hel del skit. "atten ute", "ja katten är ute", "atten usch", "ja katten kissar".



Lagom till att jag kom hem hade det skett en stor baby-boom på gården där två små kattungar kommit samt en liten liten kalv. Så mysigt=)




Väl hemma passade jag också på att hälsa på min goding till gudson och hans underbara mor och far. Tiden går verkligen fort och han har blivit ett litet busfrö, beviset är att jag efter ca en timmes vistelse hos dem blir attackerad av Casper med en laddad vattenpistol. Tror att hans far hade något finger med i spelet, men det är något svårt att bevisa. Jag och Madde passade på att ta en promenad och snacka en massa skit, det var mysigt! Hoppas vi ses snart igen!



Det var verkligen helt underbart att komma hem en sväng och hälsa på alla och njuta av landet som den bonddotter jag är! Det är verkligen Home Sweet Horn!!

// Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar