Läsare

9 jan. 2013

Jul, strålande jul 2012

Julen kom i år igen. En vit sådan! Snö upp till knäna både i Stockholm och hem hemma på landet. Mysigt!

Jag och Johan åkte till Horn den 21 december. Den 22 december firade familjen lill-jul med julklapp-spel och lotter. Vann inget på lotterna men fick en del fina julklappar, bland annat handvärmare och burkar.

Dagen före dopparedagen slog jag in massa julklappar, nynnade på jullåtar och myste över att vara hemma. På kvällen kom enligt årlig tradition familjen Jonsson med respektive och barn. Kul att få träffa min gudson Casper och hans lillebror Alvin och deras söta mamma såklart=)
 
Casper och Pixie leker mamma, pappa, barn......De berättade glatt hur barnet kommer ut ur magen... det är med hjälp av en skarvsladd som dras över magen.. hmmm vem ska berätta om blommor och bin för dessa barn?=)

Sen kom då Julafton!
Det blev en lugn julafton ungefär fram till kl 15:00 så familjen Samuelsson-Tomtelius gjorde entré och och Pixie rockade loss till Snövit och de sju dvärgarna. Sen var det full fart fram till Tomten kom!



Och sen till den stora frågan... Hade jag varit snäll i år?
Vi hade bestämt oss för att begränsa antalet julklappar i år genom att bara köpa för en viss summa var till varje person, hmm... kan ju säga att min familj inte är så bra på det där med att begränsa sig när det gäller julklappar. Det går tydligen att köpa MÅNGA julklappar för 300 kr.... eller så är det så att många av oss spräckte budgeten! Det var ingen som blev ledsen iallfall och det visade sig att jag hade varit snäll detta år också=) hihi!






Resten av kvällen spenderades med att leka doktor med Pixie och försöka bota den store folkhälsosjukdomen - Fis i magen!

På juldagen åkte jag till Vimmerby för den årliga Kalkolmiddagen med Johans släkt. Det får man inte missa! Sen blev det utgång med fina flickorna. Det var en toppenförfest men det kunde ha varit bättre ute, som vanligt! Men alltid kul att träffa folk och umgås med goa vänner!

Sen kom annandagen= dagen efter och den spenderades till största delen på resande fot.





Kort och gott: Julen var mysig!
(men jag saknade farfar!)

Hoppas ni hade en fin jul!
/ Em
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar